gallery/logo

Värdeskapande B2B-kommunikation

Kommunikation som
skapar tydliga värden

Mentor arbetar med värdeskapande B2B-kommunikation. Kommunikation som förmedlar både kunskap och lösningar som förenklar kundernas vardag. Våra uppdragsgivare har värdeskapande högt upp på agendan och driver ofta utvecklingen i sin bransch. Inte enbart 
i eget syfte för att tjäna pengar utan för att bidra till en positiv utveckling för kunder, medarbetare och andra i branschen. Genom proaktivitet utmanas och inspireras kunderna, och får nya affärsmöjligheter. Allt detta skapar värde, starka kundrelationer och nya leads.

 

Hur värdeskapande är er kundkommunikation idag?

Vilka nya ansatser skulle kunna skapa en mer värdeskapande kommunikation?

 

Vår filosofi och leverans

Är du intresserad av hur ni kan arbeta mer med värdeskapande kommunikation,
och tillsammans med oss? Ta kontakt så tar vi en diskussion!

 


Kontaktpersoner:
 

Niklas Borgsved,
CEO/Creative Director
niklas.borgsved@mentoracademies.se
Mobil: 0733-40 36 70
LinkedIn: linkedin.com/in/borgsved


Dan Haneklint,
Founding Partner/Senior Copywriter
dan.haneklint@mentoracademies.se
Mobil: 0708-15 12 43
LinkedIn: linkedin.com/in/haneklint

Vi har genom åren genomfört ett stort antal kommunikationsprojekt och lärt oss mycket om effektiv kommunikation, marknadsföring och content marketing där den starkaste och mest lysande lärdomen är att den kommunikation som ska nå igenom bruset och skapa tydliga resultat, måste vara relevant och verkligt värdeskapande för mottagaren. Vi hjälper därför våra uppdragsgivare att utveckla en värdeskapande kommunikation som blir en del av deras helhetserbjudande till kunderna, utöver det uppenbara kring produkt och tjänst.

 

Många företagsledare tror att deras företag uppfattas som en strategisk partner av sina kunder, men i själva verket ser tyvärr en majoritet av kunderna sina leverantörer som enbart en bland många. Hamnar man där är det lätt att bli konkurrensutsatt och bortbytt för t ex ett lägre pris. Om man däremot kan utveckla och erbjuda en värdeskapande kommunikation blir företaget också mer värdefullt för kunden. Det leder till starkare kundrelationer och en längre kundlivslängd, större share-of-wallet och bättre marginaler vilket sammantaget ger en ökad tillväxt och lönsamhet. Dessutom blir kunderna starkare ambassadörer för företaget och bidrar genom det till att locka fler nya kunder.

 

Så kan värdeskapande kommunikation utveckla era kundrelationer och affärer:

Mentor ägs och drivs av Dan Haneklint och Niklas Borgsved. Tillsammans har vi över 40 års erfarenhet från kommunikation och marknadsföring, bland annat från Edelman, More, Wunderman, Kaplan och Blackberry. Några exempel på uppdragsgivare som vi har hjälpt under åren är Microsoft, Accenture, Mannheimer Swartling, ABB, Ericsson och Scania.
Mentor arbetar enligt en effektiv process för att leverera analyser, strategier, kreativa lösningar, produktioner och kampanjer av hög kvalitet, som ger tydliga resultat.



Så kan vi hjälpa er att skapa en mer värdeskapande kundkommunikation:

gallery/TheOffice
gallery/ModelColor
gallery/Business values
gallery/Leverans

Artiklar

 

Guider

 

Webinars

 

Webbtjänster

 

Nyhetsbrev

Sociala Media

 

Rapporter

 

Event

 

Annonser

 

Appar